Přes mostek nedaleko koupaliště Flošna pěší ani kola neprojdou. Stavbaři zde minulý týden zahájili komplexní novostavbu za necelé čtyři miliony korun bez DPH, která se všemi úředními řízeními potrvá až do konce letošního roku.

Zhruba 18 metrů dlouhý a tři metry široký most z ocelových a betonových panelů nebo plechů nahradí nový, s vyšší odolností a s antikorozními nátěry. Právě koroze byla pro původní mostek největší problém, jelikož zasahovala jak do jeho konstrukce, tak do jeho zábradlí.

Po zahájení prací proto technici zhotovitele jako první odstranili staré ocelové nosníky a panelové rovnaniny pod mostem. Z konstrukce tak nyní na místě zbyly pouze základy a teplovod, který původní most překrýval.

Nový most bude mít po dokončení novou mostní hydroizolaci, otryskanou konstrukci a ocelové prvky, které budou opatřeny antikorozní ochranou. Pracovníci opatří protikorozní ochranou rovněž zábradlí a pochozí prvky mostu. Most by měl taktéž po opravě unést až dvojnásobek své původní nosnosti. Z předchozích 20 tun se zátěž mostu bude moci zvýšit až na 40 tun.
 
Věděli jste, že...?
Technické služby Hradec Králové se snaží každý rok komplexně opravit alespoň jeden most v jejich správě? Loňský rok takto silničáři opravovali Pražský most v centru města. V příštím roce by se pak měl oprav dočkat také most Kameňák v městské části Plácky.