Až do konce března mají hradečtí silničáři připravenou techniku na zimní údržbu. Od začátku listopadu přitom rozsypali na místních komunikacích více než 687 tun soli a posypové směsi, více než 67 metrů krychlových ekogritu a téměř 67 tisíc litrů solanky.
Solanka je roztok vody a soli, který se používá při zimní údržbě jako ochrana proti namrzání silnic. Oproti běžné soli je díky vodě účinnější a lépe se přichytí k povrchu silnice, na kterém lépe rozpouští led a sníh. Množství rozpuštěné soli je navíc potřeba daleko méně než té klasické. Silničáři tím šetří spotřebu soli a chrání okolí proti jejímu nadměrnému množství.
Přibližně za polovinu času letošní zimní údržby najeli silničáři v ulicích Hradce Králové s velkými vozy téměř 4500 kilometrů během 59 výjezdů. Na celkové vzdálenosti 105 kilometrů silnic v jejich správě tak dokázali otočit svá auta až 42krát.
Pozadu nezůstala ani ruční údržba chodníků a zastávek MHD. Technici na nich spotřebovali celkem 27 tun posypové směsi a dalších 163 tun písku z
posypových beden.
Letošní zima je však stále velmi mírná. Ve srovnání s minulým obdobím roku 2023/2024 využili technici jen o trochu méně posypového materiálu. Přesné množství budou silničáři vědět ale až po skončení posledních jarních mrazíků.
![](/img?id=T7XHoObVzHD91mPFvFPPUA%3d%3d)