Na zimní údržbu místních komunikací, chodníků a cyklostezek vyrazí opět stroje městských silničářů. Přes čtyři desítky radlic, sypačů a zametačů si prohlédly děti mateřských škol a odborná veřejnost v areálu Technických služeb Hradec Králové. Na Dni zimní připravenosti nechyběly ani skutečné sněhové závěje.

Technické služby Hradec Králové zahájily zimní sezónu symbolicky s malými návštěvníky, kteří se mohli na vlastní oči seznámit s technikou, kterou silničáři využívají při sněhových a mrazových zásazích. „Chceme dětem ukázat, co všechno se za zimní údržbou skrývá a jak důležité je udržovat město bezpečné pro všechny obyvatele a návštěvníky,“ vysvětluje ředitel Technických služeb Hradec Králové Tomáš Pospíšil. Na Dni zimní připravenosti si školky s odbornou veřejností mohli prohlédnout nejen sypače, ale i speciální zametače, které se podílejí na úklidu sněhu a ledu na chodnících. Součástí programu byla taktéž ukázka techniky v připravených sněhových závějích, vytvořených díky sněhu ze zimního stadionu poskytnutého ve spolupráci s hokejovým klubem Mountfield HK. Děti se tak zúčastnily kromě tematického malování také listopadové koulovačky.

„Letošní zimní příprava zahrnuje nejenom představení a kontrolu strojů, ale také zajištění dostatečných zásob soli a písku. Ve skladech máme přes 1500 tun posypového materiálu, který jsme v průběhu roku doplňovali. Podle aktuální situace, ať už na silnicích, chodnících nebo cyklostezkách, jsme na zimu dostatečně připraveni,“ říká ředitel Pospíšil. 

Silničáři mají pro zimní údržbu k dispozici více než 40 vozidel, které budou udržovat přibližně 105 kilometrů silnic a 343 kilometrů chodníků a cyklostezek. K tomu je ve městě připraveno přes 240 posypových beden a ve skladech přes 1300 tun soli, 133 m3 ekogritu, 500 tun tříděného písku a 150 tun kamenné drti. Pro efektivní zvládání zimy mají technické služby zajištěnou mimo jiné i smluvní techniku na nakládku a odvoz sněhu.

Náklady na zimní údržbu vyšly v minulém roce technické služby na více než deset milionů korun. Za celé minulé zimní období pak silničáři spotřebovali 481 tun soli a téměř 100 tisíc litrů solanky na zhruba 7,5 tisících najetých kilometrech. Historicky nejnáročnější zimou byla sezóna 2009 a 2010, kdy kvůli sněhové kalamitě stály údržbové práce přes 24 milionů korun.
Patrik Palátka
PR TSHK
Tisková zpráva 
Fotogalerie: Den zimní připravenosti 2024